fbpx

apr 19, 2020

BMW 435i M Sport Cabriolet

BMW 435i Cabriolet – en fantastisk maskine

Det hedder jo ikke længere en 3-serie coupé eller cabriolet, da BMW har ændret disses navne til 4-serie, som har et mere sportsbetonet design. Motor, undervogn og drivlinje er identiske med 3 serien, men man har sænket tyngdepunktet og givet 4-serien en lidt mere sportslig opsætning, som passer til designet. Taget på eller nede, er 435i en enorm smuk bil 👌🏽Det fuldautomatiske metal-foldetag, virker som en meget praktisk mulighed som passer godt ind i det danske klima ☀️🌦Mange tænker ofte at en cabriolet i Danmark ikke er et specielt velovervejet valg, men BMW har ramt plet med denne cabriolet, som gør den brugbar hele året rundt. Så længe solen skinner, eller at det ihvertfald ikke regner, kan du snildt køre taget ned og holde en behagelig kabinetemperatur ☀️

“Yderligere er varmen i sæderne så ekstrem, at de kan holde din morgencroissant varm mens du kører på arbejde”

Dette skyldes bla. at BMW har sat nogle af markedets bedste “ventilations varmere” i nakkestøtten på de smukke sportssæder. Hvor min tidligere oplevelse på andre modeller er, at det ofte føles som om der sidder en smølf og puster dig i nakken – Har BMW’en et system som nærmest brænder håret af, når det er sat til fuld styrke 🔥 Yderligere er varmen i sæderne så ekstrem, at de kan holde din morgencroissant varm mens du kører på arbejde 🥐 Alt dette gør bilen brugbar på en helt anden måde end man er vandt til med cabrioleter i vores klima 🇩🇰

Ulempen ved det tunge foldetag er desværre at denne 435i Cabriolet er 230 kg tungere end søster modellen BMW 435i Coupé, og skubber vægten op på den forkerte side af 1700kg 🤷🏽‍♂️ Det betyder jo kort sagt at bilen ikke er ligeså hurtigt som coupéen – men personligt syntes jeg de ekstra kg er cabriolet oplevelsen værd.

“Nogle biler vakler lidt; nogle slingre. En BMW gør bare som den får besked på.”

435i-motoren er en rækkesekser tre-liters benzinmotor med to turboladere, hvilket betyder man har rigeligt med moment. Faktisk er 400 newtonmeter allerede tilstede ved 1.200 omdrejninger i minuttet, hvilket er ret udsædvanligt 💨 Bilen har 306 HK og klarer 0-100 på 5,6 sek – hvilket de fleste vil mene er et tilfredsstillende interval, dog lidt langsommere end man kunne ønske sig af en sportslig BMW. Lyden er også nedtonet i bilen. Den lyder ikke af meget når den kommer afsted, men kan dog justeres med en sportsudstødning som efter min mening, giver bilen den lyd den fortjener 🔈

 

Med BMW’s 435i har du stadig en næsten perfekt vægtfordeling og et ekstremt lavt tyngdepunkt. Ingeniørerne bag denne bil har igen arbejdet deres traditionelle magi på bilen for at gøre alt afbalanceret og nærmest perfekt 🙌🏽 Det er måske ikke den hurtigste bil i verden, men det er yderst tilfredstillende at den drejer den ene vej, når du kører rundt i en rundkørsel og derefter den anden, når du forlader. Nogle biler vakler lidt; nogle slingre. En BMW gør bare som den får besked på.

I 435i’en kan du med et enkelt tryk på en lille knap, ændrer køreegenskaberne. Det meste af tiden er bilen indstillet til Comfort, men du kan sætte bilen i til Sport +, som strammer alle de vigtige ting op og giver lidt ekstra lyd til køreturen 🎧

BMW 435i har også ekstremt imponerende ABS system. Mange biler i dag er udstyret med et system, der skærer ind for tidligt. Den tror, at du er i panik og er ved at kører galt, når du ikke er. En BMW venter på, at du er på kanten, før den siger: ”Undskyld mig, Hr. Kan jeg hjælpe i disse vanskelige tider? ”🏎

‘En BMW accepterer, at du ikke er et skvadderhoved.”

‘En BMW accepterer, at du ikke er et skvadderhoved. Den accepterer, at du muligvis er en meget god chauffør, og at du måske vil have det sjovt, før den elektroniske barnepige beder dig om at tage det roligt 🏁Som med alle BMW’er er der ingen unødvendige detaljer, intet fjollet og ingen overflødige gagdets. Bilen kører bare godt – rigtig godt – og efter min mening får du enormt meget bil for dine penge her 💰