fbpx

Feb 26, 2021

Porsche 991 Targa 4s (992)

Porsche 991 Targa 4s (992) – wow. 

I dag er en lidt speciel dag hos Drivemade. I dag leverer vi nemlig denne sprit nye Porsche 992 911 Targa 4s, importeret direkte fra samlebåndet i Stuttgart. Bilen fremstår i en yderst sjælden konfiguration – en som kan forvandle enhver mands knæ til gelé.

Bilen er malet i det Porsche kalder Aventurine Green Metallic og har en kabine hvor man har kombineret både lys og mørk læder for at fremhæve alle de små detaljer i kabinen. Vi er helt forelsket i denne bil og ikke mindst stolte over at Danmarks hyggeligste garage, endnu en gang viser at vi også kan levere helt nye biler i den absolutte topklasse.

 

Porsche 991 Targa 4s (992)

Aventurine Green Metallic

De seneste årtier har ikke vist de helt store ændringer i interiøret hos Porsche ‘s 911 line-up. Da 991’eren afløste 997’eren, var det nyt – men ikke ligefrem revolutionerende. Det er dog ikke helt samme fortælling med Porsche’s nye 992’er- det ér nærmest revolutionerende – og ærligt, et friskt pust.

Technologien er blevet integreret, med både store skærme, apps og touch knapper. Det føles fantastisk og nemt at betjene – men man skal lige vende sig til at den klassiske “analoge stemning og knapper” er byttet ud. Med den nye integreret teknologi fortsætter Porsche jagten på at være den ultimative hverdags bil for benzintosser. Den er praktisk (så meget som en sportsvogn nu kan være) og den er ualmindelig sjov at køre i. Med andre ord – den er behagelig på de lange ture og når behovet opstår kan den sno sig gennem de danske landeveje med ekstrem præcision og fart. 

“Vores eneste lille “men” ved interiøret er gearstangen.”

Porsche 991 Targa 4s (992)

Det er et smukt sted at sidde, specielt i denne Porsche 991 Targa 4s (992) som har kombineret det mørke og det lyse læder. Alt føles lækkert og alle materialer er velovervejet. Selv touch knapperne føles ekslusive.

Vores eneste lille “men” ved interiøret er gearstangen. For selvom man jo ikke behøver at hvile hånden på gearstangen med en PDK gearkasse, er det for nogen en vane og en behagelig køreposition. Den nye gearstang er pæn, funktionel og giver rigtig god mening ift. at den fylder meget mindre og den jo blot skal kunne være en “knap” hvor man sætter bilen i P,D,N eller R. Men man sidder lidt med følelsen af at man ved ikke rigtig ved hvor man skal placere sin hånd. Det kunne også være at Porsche forsøgte at fortælle os at vi skal have begge hænder på rattet – Det er bare ikke helt så “George Clooney” agtig at gøre.

Uagtet er den nye 911 (992) kabine et fantastisk sted at sidde. Det er nyt, men det er fortsat tydeligt at det er en Porsche – og de har formået at bibeholde de vigtigste elementer i kabinen som fortsat gerne må være analog.

Læs mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at lease din næste drømmebil her.